رئیس سازمان بهزیستی: کمک بلاعوض ترخیص کودکان بهزیستی به ۷ میلیون تومان افزایش یافت خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان بهزیستی گفت: تاکنون به کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی در زمان ترخیص از طرف ستاد مرکزی این سازمان، ۴ میلیون تومان پرداخت میشد که از این پس این رقم به ۷ میلیون تومان افزایش یافته است. به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، همایون هاشمی در نخستین نشست هماندیشی پیشکسوتان و اساتید دانشگاه در حوزه دفاع اجتماعی با مسئولان بهزیستی، از برخی وزارتخانهها مانند وزارت بهداشت درباره ورود به مسائل مددکاری انتقاد کرد و گفت: حوزه مددکاری، حوزه تخصصی سازمان بهزیستی کشور محسوب میشود. وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی روحیه جهادی میخواهد، ادامه داد: متأسفانه در سالهای گذشته قدرت نطق سازمان بهزیستی کاهش پیدا کرده است و اساتید در این سازمان حضور کمرنگتری را دارند. رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه سن ترخیص کودکان تحت پوشش بهزیستی الزاما 18 سال نیست، خاطرنشان کرد: کودکان تا زمانی که نتوانند مستقل شوند، از سازمان رها نمیشوند، این اقدام در جهت توانمندسازی کودکان تحت پوشش سازمان پس از سن ترخیص انجام شده است. وی با بیان اینکه تاکنون به کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی در زمان ترخیص از طرف ستاد مرکزی این سازمان، 4 میلیون تومان پرداخت میشد، گفت: از این پس این رقم به 7 میلیون تومان افزایش یافته است. مبلغ تعیین شده علاوه بر اعتباری است که هر استان بسته به شرایطش به کودکان در زمان ترخیص میپردازد. هاشمی با بیان اینکه با منابع مالی برای کودکان در زمان ترخیص در نظر گرفته شود، گفت: در حوزه درمان و ساخت مسکن دارای دو صندوق کاری در بازار سرمایه هستیم، این دو صندوق دارای 76 درصد بازدهی در بازار سرمایه بودهاند. وی افزود: اعتبارات این صندوقها از طریق کمکهای خیرین و نیز پولهای خردی که از طریق مردم به حساب کودکان تحت پوشش واریز میشود، جمعآوری شده است که قصد داریم از این طریق سرمایههایی قابل اتکا برای کودکان در زمان ترخیص آماده کنیم. رئیس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: قصد داریم برای تمامی کودکان تحت پوشش سازمان، بیمههای عمر را خریداری کنیم و این موضوع از طریق صندوقهای سازمان قابل اجراست. محمد نفریه معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با حضور در این مراسم، اظهار داشت: در حال حاضر 524 مرکز شبه خانواده تحت نظارت سازمان بهزیستی وجود دارد که از این تعداد 87 مرکز دولتی و 437 مرکز غیردولتی و با حمایت خیریهای در حال فعالیت هستند. وی ادامه داد: در این 524 مرکز، 9 هزار و 188 کودک از سن شیرخوار تا 18 سال نگهداری میشوند که 2 هزار و 131 کودک در مراکز دولتی و 6 هزار و 822 کودک در مراکز غیردولتی حضور دارند. معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تصریح کرد: علاوه بر این 9 هزار کودک، 12 هزار و 565 کودک نیز از سازمان امدادبگیر هستند و به خانوادههای این تعداد کودک توسط سازمان بهزیستی یارانه 120 هزار تومانی پرداخت میشود. وی گفت: در 5 سال گذشته به تعداد فرزندان شبه خانواده تنها یک درصد اضافه شده این در حالی است که سیاست ما بر این اساس است که مراکز شبه خانواده بزرگ نشوند و کودکان به جای حضور در این مراکز، در خانوادههای خودشان حضور داشته باشند. نفریه با اشاره به اینکه در سال گذشته 800 کودک در سازمان بهزیستی به فرزندخواندگی قبول شدهاند که از این تعداد کودک، 700 کودک ترخیص شدهاند، اظهار داشت: سند جامع تربیتی برای فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی تدوین و علاوه بر آن دستورالعمل ترخیص کودکان و نیز دستورالعمل ازدواج فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز تدوین شده است. وی گفت:برای نخستین بار در سال جاری 600 میلیون تومان برای پیگیری پروندههای فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی به کلینیکهای مددکاری پیشبینی شده است. http://www.tasnimnews.com/Home/Single/147659 |