[صفحه اصلی ]    
بخش‌های اصلی
درباره پایگاه::
اخبار و رویدادها::
مقالات::
قوانین::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
آخرین مطالب بخش
:: کاهش عوامل خطر: هیچ وقت خیلی زود نیست، هیچ وقت خیلی دیر نیست
:: افزایش ۲۴ برابری جمعیت سالمندان طی یک قرن
:: مصاحبه دکتر شریفی : سالمندی آخر خط نیست
:: نگرانی‌ها از حذف ردیف بودجه حمایت از معلولان
:: راه‌اندازی باشگاه‌هایی برای سلامت اجتماعی نوجوانان محلات از سال ۱۴۰۲
:: قانون جوانی جمعیت در موضوع مقابله با سقط نیاز به اصلاح دارد
:: از سوی سازمان بازرسی کل کشور صورت گرفت
:: ۱۶ ورزشکار به اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان دعوت شدند توسط · منتشر شده ۵ بهمن ۱۴۰۱ · بروز رسانی شده ۵ بهمن ۱۴۰۱ بانوان بسکتبال با ویل
:: احتمال شناسائی بیماری آلزایمر ده سال پیش از بروز علائم
:: مرکز عملیات هوشمند اورژانس اجتماعی راه‌اندازی می‌شود
:: تجربه لذت بازی با PS۵ برای معلولان
:: نمایشگاه عروسک‌های با نیازهای ویژه و کتاب‌های حسی لمسی برگزار می‌شود
:: ما با هم به رویاهامان می‌رسیم
:: پیام آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت
:: قابلیت جدید گوگل پلی به یافتن سریع اپلیکیشن‌های بهینه‌شده برای افراد کم‌توان کمک می‌کند
:: یادداشت مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق کودکان به بهانه روزجهانی منع کار کودک
:: رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران : این برچسب که عموم کودکان کار در باندها هستند را قبول ندارم/ مشکل، خانواده فقر است
:: اطلاعیه فراخوان مقاله برای کنفرانس منطقه ای آسیا و اقیانوسیه ۲۰۲۱
:: تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و شبکه ملی توانبخشی کشور امضا شد
:: ثبت‌نام دوره‌های آموزش آنلاین رایگان خیریه رعد ویژه افراد دارای معلولیت آغاز شد
مفاد قانون جامع معلولین

ماده1. دولت موظف است زمینه های لازم را برای تأمین حقوق معلولان، فراهم وحمایت های لازم را از آنها به عمل آورد.

 تبصره. معلول در این قانون به افرادی اطلاق میگردد که به تشخیص کمیسیون پزشکی سازمان بهزیستی براثر ضایعه جسمی، ذهنی،روانی یا توأم ، اختلال مستمر در سلامت و کارایی عمومی وی ایجاد گردد. به طوری که موجب کاهش استقلال فرد در زمینه های اجتماعی و اقتصادی شود.

ماده 2. کلیه وزارتخانه ها، سازمانها وموسسات و شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمانها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره مندی از آنها برای معلولان همچون افراد عادی فراهم گردد.

تبصره1. وزارتخانه ها ، سازمانها و موسسات و شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظفند جهت دسترسی و بهره مندی معلولان ، ساختمانها و اماکن عمومی ، ورزشی ، تفریحی ، معابر و وسایل خدماتی موجود را در چهارچوب بودجه های مصوب سالانه خود مناسب سازی نمایند.
تبصره 2. شهرداریها موظفند از صدور پروانه احداث و پایان کار برای آن تعداد از ساختمانها و امکان عمومی و معابری که استانداردهای تخصصی مربوط به معلولان را رعایت نکرده باشند خودداری نمایند.
تبصره 3 . سازمان بهزیستی کشور مجاز است بر امر مناسب سازی ساختمانها و اماکن دولتی و عمومی دستگاه های مذکور در ماده فوق نظارت و گزارشات اقدامات آنها را درخواست نماید.
تبصره 4 . آیین نامه اجرایی ماده فوق ظرف سه ماه مشترکا توسط وزارت مسکن و شهرسازی ، سازمان بهزیستی کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.
ماده 3. سازمان بهزیستی کشور موظف است در چارچوب اعتبارات مصوب در قوانین بودجه سالانه اقدامات ذیل را به عمل آورد:

    الف . تامین خدمات توانبخشی ، حمایتی ، آموزشی و حرفه آموزی موردنیاز معلولان با مشارکت خانواده های معلولان و همکاری بخش غیردولتی (خصوصی ، تعاونی ، خیریه) و پرداخت یارانه (کمک هزینه ) به مراکز غیردولتی و خانواده ها .

  ب. گسترش مراکز خاص نگهداری ، آموزشی و توانبخشی معلولان واجد شرایط (معلولان نیازمند ، معلولان بی سرپرست ، معلولان مجهول الهویه ، معلولان با ناهنجاریهای رفتاری) با همکاری بخش غیر دولتی و پرداخت تسهیلات اعتباری و یارانه (کمک هزینه) به آنها.

  ج. تامین و تحویل وسایل کمک توانبخشی موردنیاز افراد معلول .

  د. گسترش کارگاه های آموزشی ، حمایتی و تولیدی معلولان و ارایه خدمات توانبخشی حرفه ای به معلولان جهت توانمندسازی آنان.

  تبصره . کارگاه های آموزشی ، حمایتی و تولیدی معلولان موضوع ماده فوق از شمول قانون کار مصوب 29/8/1369مستثنی خواهد بود.

ماده 4- معلولان می توانند در استفاده از امکانات ورزشی ، تفریحی ، فرهنگی و وسایل حمل و نقل دولتی (مترو ، هواپیما ، قطار) از تسهیلات نیمه بها بهره مند گردند.

تبصره . وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سازمان تربیت بدنی و شهرداریها موظفتند کتابخانه ، اماکن ورزشی ، پارک و امکان تفریحی خود را به نحوی احداث و تجهیز نمایند که امکان بهره مندی معلولان فراهم گردد.
ماده 5. افراد تحت سرپرستی معلولان با معرفی سازمان بهزیستی کشور تحت پوشش بیمه خدمات درمانی و معلولان تحت پوشش بیمه خدمات درمانی و بیمه مکمل درمانی قرار می گیرند.

ماده 6. یکی از فرزندان اولیایی که خود ناتوان و معلول بوده (هر دو یا یکی از آنها معلول باشد) و یا حداقل دو نفر از فرزندان آنها ناتوان و معلول باشد از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می گردد.

تبصره . همسرانی که زن ناتوان و معلول خود را سرپرستی می نمایند مادامی که سرپرستی همسر ناتوان و معلول را برعهده داشته باشند از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می گردند.

ماده 7. دولت موظف است جهت ایجاد فرصت های شغلی برای افراد معلول تسهیلات ذیل را فراهم نماید:
الف. اختصاص حداقل سه درصد از مجوزهای استخدامی (رسمی ، پیمانی ، کارگری) دستگاه های دولتی و عمومی اعم از وزارتخانه ها ، شرکتها و موسسات ، شرکتها ، نهادهای عمومی و انقلابی و دیگر دستگاه هایی که از بودجه عمومی کشور استفاده می نمایند به افراد معلول واجد شرایط .

  ب. تامین حق بیمه سهم کارفرما توسط سازمان بهزیستی کشور و پرداخت آن به کارفرمایانی که افراد معلول را به کار می گیرند .

  ج. پرداخت تسهیلات اعتباری به واحدهای تولیدی ، خدماتی ، عمرانی و صنفی و کارگاه های تولیدی حمایتی در مقابل اشتغال افراد معلول به میزانی که در قوانین بودجه سالانه مشخص می گردد .
د. پرداخت تسهیلات اعتباری خوداشتغالی (وجوه اداره شده) به افراد معلول به میزانی که در قوانین بودجه سالانه مشخص می گردد.

  ه . پرداخت تسهیلات اعتباری (وجوه اداره شده) جهت احداث واحدهای تولیدی و خدماتی اشتغالزا به شرکتها و موسساتی که بیش از شصت درصد سهام و سرمایه آنها متعلق به افراد معلول است.
و. اختصاص حداقل شصت درصد از پستهای سازمانی تلفنچی (اپراتور تلفن) دستگاه ها ، شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی به افراد نابینا و کم بینا و معلولان جسمی ، حرکتی .

  ز. اختصاص حداقل شصت درصد از پست های سازمانی متصدی دفتری و ماشین نویسی دستگاه ها ، شرکتها و نهادهای عمومی به معلولین جسمی ، حرکتی.

تبصره 1. کلیه وزارتخانه ها ، سازمانها ، موسسات و شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی مجازند تا سقف مجوزهای استخدامی سالانه خود ، افراد نابینا و ناشنوا و معلولین ضایعات نخاعی واجد شرایط را رأسا به صورت موردی و بدون برگزاری آزمون استخدامی به کار گیرند.

  تبصره 2. سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است سه درصد از مجوزهای استخدامی سالانه وزارتخانه ها ، سازمانها ، موسسات دولتی ، شرکتها و نهادهای عمومی و انقلابی را کسر و در اختیار سازمان بهزیستی کشور قرار دهد تا نسبت به برگزاری آزمون استخدامی اختصاصی برای معلولین واجد شرایط با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اقدام و معلولین واجد شرایط پذیرفته شده را حسب مورد به دستگاه مربوطه معرفی نماید.

  تبصره 3. سازمان بهزیستی کشور مجاز است در قالب اعتبارات مصوب خود ، صندوق فرصت های شغلی معلولان و مددجویان بهزیستی را ایجاد و اساسنامه آن را به تصویب هیات وزیران برساند.

  تبصره 4. سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور موظف است آموزش های لازم فنی و حرفه ای را متناسب با بازار کار برای معلولان به صورت رایگان و تلفیقی تامین نماید.

ماده 8. معلولان نیازمند واجد شرایط در سنین مختلف می توانند با معرفی سازمان بهزیستی کشور از آموزش رایگان در واحدهای آموزشی تابعه وزارتخانه های آموزش و پرورش ، علوم ، تحقیقات و فناوری ، بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و دیگر دستگاه های دولتی و نیز دانشگاه آزاد اسلامی ، بهره مند گردند.
تبصره . آیین نامه اجرایی این ماده مشترکاً توسط سازمان بهزیستی کشور و وزارتخانه های مذکور و دانشگاه آزاد اسلامی ظرف مدت دو ماه پس از ابلاغ این قانون تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
ماده 9. وزرات مسکن و شهرسازی ، بانک مسکن و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظفند حداقل ده درصد از واحدهای مسکونی احداثی استیجاری و ارزان قیمت خود را به معلولان نیازمند فاقد مسکن اختصاص داده و با معرفی سازمان بهزیستی کشور در اختیار آنان قرار دهند.

تبصره 1. سیستم بانکی کشور مکلف است ، تسهیلات اعتباری یارانه دار مورد نیاز احداث و خرید مسکن معلولان را تأمین کند و به معلولان یا تعاونی های آنها و یا موسسات خیریه ای که برای معلولان مسکن احداث می نمایند پرداخت کند.

  تبصره 2. سازمان ملی زمین و مسکن موظف است زمین مورد نیاز احداث واحدهای مسکونی افراد معلول فاقد مسکن را به نرخ کارشناسی تهیه و در اختیار افراد مذکور یا تعاونی ها و موسسات خیریه ای که برای آنان مسکن احداث می نمایند قرار دهد.

  تبصره 3. معلولان از پرداخت هزینه های صدور پروانه ساختمانی ، آماده سازی زمین و عوارض نوسازی معاف می گردند.

  تبصره 4. سازمان بهزیستی کشور موظف است در قالب اعتبارات مصوب خود در قوانین بودجه سالانه و کمکهای یارانه ای اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به احداث واحدهای مسکونی برای معلولان و مددجویان اقدام و مالکیت یا بهره برداری آنها را مطابق آیین نامه ای که سازمان بهزیستی کشور با همکاری وزارت مسکن و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد به معلولان و مدد جویان واحد شرایط واگذار نماید.

ماده 10. میزان کمک هزینه (یارانه) پرداختی سازمان بهزیستی کشور به مراکز غیردولتی (روزانه و شبانه روزی) بابت نگهداری ، خدمات توانبخشی و آموزشی و حرفه آموزی معلولان همه ساله با درنظر گرفتن نرخ تمام شده خدمات و تورم سالانه مشترکا توسط سازمان بهزیستی کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور وزارت بازرگانی تهیه و قبل از خرداد ماه هر سال به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
ماده 11. مرکز آمار ایران مکلف است در سرشماری های عمومی جمعیت کشور به نحوی برنامه ریزی نماید که جمعیت افراد معلول به تفکیک نوع معلولیت آنها مشخص گردد.

ماده 12. سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران موظف است حداقل دو ساعت از برنامه های خود را در هر هفته در زمان مناسب به برنامه های سازمان بهزیستی کشور و آشنایی مردم با توانمندیهای معلولین اختصاص دهد.

ماده 13. سازمان بهزیستی کشور موظف است با ایجاد ساز و کار مناسب ، نسبت به قیمومیت افراد معلول اقدام نماید ، دادگاهها موظفند در نصب یا عزل قیم افراد معلول صرفا از طریق سازمان مذکور عمل و مبادرت به صدور حکم نمایند.

تبصره 1. سازمان بهزیستی کشور موظف است جهت دفاع از حقوق افراد معلول ، در محاکم قضایی وکیل تعیین نموده و به دادگاه مربوطه معرفی کند.

  تبصره 2. آیین نامه اجرایی این ماده ظرف مدت سه ماه مشترکا توسط سازمان بهزیستی کشور و وزارت دادگستری تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

ماده 14. مودیان مالیاتی می توانند از طریق سازمان بهزیستی کشور و با نظارت آن جهت احداث مراکز توابخشی ، درمانی و حرفه آموزی و مسکن مورد نیاز افراد معلول اقدام نمایند . گواهی هزینه مودیان مالیاتی در موارد فوق که به تایید سازمان بهزیستی کشور رسیده باشد به عنوان هزینه قابل قبول مالیایت آنان تلقی می گردد.

تبصره . آیین نامه اجرایی این ماده مشترکا توسط سازمان بهزیستی کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ قانونی تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

ماده 15. روسای سازمانهای بهزیستی استانها مجازند در جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان و گروه های کاری آن به عنوان عضو شرکت نمایند.

تبصره . به منظور کمک به اشتغال معلولان و مددجویان رئیس سازمان بهزیستی کشور مجاز است در جلسات شورای عالی اشتغال شرکت نماید.

ماده 16. اعتبار مورد نیاز اجرای این قانون از محل منابع زیر تامین می گردد:

1. محل اعتباراتی که دستگاهها و نهادها حسب وظایف قانونی در قوانین بودجه سالانه منظور می نمایند.
2. از محل اعتبارات هزینه ای و تملک سرمایه ای سازمان بهزیستی کشور که تاکنون از محل اعتبارات مذکور خدمات لازم را به معلولان ارایه می داده است.

  3. از محل وجوه واصله از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها در کشور.

  4. از محل صرفه جویی در هزینه های دستگاه ها و شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی که میزان سالانه آن برای هر یک از دستگاه ها و شرکت ها و نهاد ها را هیأت وزیران مشخص می نماید.

  تبصره 1. آیین نامه اجرایی این ماده توسط سازمان بهزیستی کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

  تبصره 2. آن تعداد یا بخشی از مواد این قانون که نیاز به اعتبار جدیدی داشته باشد مادامی که اعتبار لازم از محل منابع مذکور در این ماده .تامین نگردد ، اجرا نخواهد شد.

:: حضور پررنگ رسانه‌های غیرشناسنامه‌دار یا پیام‌رسان‌هایی که شناسنامه ندارند ::
 | تاریخ ارسال: 1398/2/21 | 
حضور پررنگ رسانه‌های غیرشناسنامه‌دار یا پیام‌رسان‌هایی که شناسنامه ندارند
آغوش باز افکار عمومی برای فیک‌نیوزها؛ مقصر کیست؟
یک استاد ارتباطات می‌گوید: در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها، محتوایی که تولید می‌شود نادرست است و توجهی هم به این نمی‌کنند که این خبر درست است یا نه؛ زیرا مکانیسم درستی ندارد و این نشان می‌دهد که سواد رسانه‌ای وجود ندارد.

فاطیما فردوس: فیک‌نیوزها و شایعات؛ معضل جدید رسانه‌های فارسی‌زبان. اخباری که آنقدر همه‌گیر شده و به مذاق افکار عمومی خوش آمده که تبدیل به ابزاری برای سودجویی‌های مالی شده است. مکانیستم ساده‌ای که قدرت راه‌ می‌اندازد و مردم را به جان هم. پیش از این اگر شایعه‌ای پخش می‌شد، انتقادها به این سمت می‌رفت که بی‌خبری است و خبرها با جزئیات کامل منتشر نمی‌شود اما نقد دیگری که به این وضعیت وارد است، ورود شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌ها و شهروندخبرنگارانی است که بدون داشتن کوچک‌ترین سواد رسانه‌ای به شایعات دامن می‌زنند و افکار عمومی را درگیر می‌کنند. این در حالی است که بی‌اعتمادی مردم به وضعیت و شرایط، باعث شده تا اخبار فیک را راحت‌تر بپذیرند و اعتمادی به اخبار رسمی نداشته باشند.

در همین میان محمدرضا رسولی، عضو هیئت‌علمی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه آزاد نیز در گفت‌وگو با «خبرآنلاین» می‌گوید: « مسئله ما این است که رسانه‌های غیرشناسنامه‌دار یا پیام‌رسان‌هایی که شناسنامه ندارند بسیار فعال‌ترند و همین‌ها هستند که بر موج افکار عمومی کار می‌کنند. در واقع انتشار اخبار صحیح در حاشیه است؛ یک حالتی هست که مردم دوست دارند اخبار متفاوت بشنوند و این شنیدن صدای متفاوت به رواج شایعات دامن می‌زند. بحث دیگر این است که سرعت تصحیح بسیار کم است و خیلی اوقات رسانه‌هایی که در تلاش‌اند تا اخبار صحیح را منتشر کنند هم به دام شایعات می‌افتند و مدت زمانی که طول می‌کشد تا خبر فیک تکذیب شود و خبر درست جایگزین شود روندی طی می‌شود که دیگر مردم همان شایعه را باور می‌کنند.»

در ادامه گفت‌وگوی او را با «خبرآنلاین» می‌خوانید:

چرا افکار عمومی و جامعه ایران تا این اندازه مستعد فیک‌نیوز و شایعات شده است؟

معمولا در بی‌خبری یا کم‌خبری شایعات زیاد می‌شود اما در حال حاضر ما کم‌خبر یا بی‌خبر نیستیم. مشکل این است که اخبار زیاد غیرموثق داریم؛ یکی از عواملی که به تولید و تکثیر اخبار فزاینده فیک دامن می‌زند. در واقع روال گذشته بهم خورده که با ندادن اطلاعات یا کم‌کاری خبری شایعات زیاد می‌شد. در حال حاضر اخبار درست کم داریم ولی اخبار نادرست بسیار داریم و همین مسئله خودش را تکثیر می‌کند و متاسفانه هیچ مرجعی هم وجود ندارد که به این موضوع رسیدگی کند. این اخبار نادرست بر اخبار درست غلبه می‌کند و معضلی است که دامن‌گیر شده و شبکه‌های اجتماعی هم آن را متکثر کرده‌اند.

درستی‌سنجی در رسانه‌ها تا چه اندازه جدی گرفته می‌شود؟ 

رسانه‌هایی که شناسنامه دارند بیشتر حواسشان هست ولی مسئله ما این است که رسانه‌های غیرشناسنامه‌دار یا پیام‌رسان‌هایی که شناسنامه ندارند بسیار فعال‌ترند و همین‌ها هستند که بر موج افکار عمومی کار می‌کنند. در واقع انتشار اخبار صحیح در حاشیه است؛ یک حالتی هست که مردم دوست دارند اخبار متفاوت بشنوند و این شنیدن صدای متفاوت به رواج شایعات دامن می‌زند. بحث دیگر این است که سرعت تصحیح بسیار کم است و خیلی اوقات رسانه‌هایی که در تلاش‌اند تا اخبار صحیح را منتشر کنند هم به دام شایعات می‌افتند و مدت زمانی که طول می‌کشد تا خبر فیک تکذیب شود و خبر درست جایگزین شود روندی طی می‌شود که دیگر مردم همان شایعه را باور می‌کنند.



پس می‌توان گفت نقش شبکه‌های اجتماعی در این روند بسیار زیاد است.

بله حتما همینطور است؛ در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها، محتوایی که تولید می‌شود نادرست است و توجهی هم به این نمی‌کنند که این خبر درست است یا نه؛ زیرا مکانیسم درستی ندارد و این نشان می‌دهد که سواد رسانه‌ای وجود ندارد.

به‌نظر می‌رسد رسانه‌های آنلاین به این موضوع دامن می‌زنند؛ به‌نظر شما رسانه‌های رسمی چگونه می‌توانند در فضای فیک نیوزها وارد نشوند (چه اصولی را رعایت کنند)؟

بله دقیقا همینطور است و صاحبان خدمات و کالا در این فضا بسیار سودجویی می‌کنند؛ زیرا در فضایی قرار داریم که عرضه و تقاضا بسیار گنگ است و اخبار متفاوت و نادرستی منتشر می‌شود که فضا را برای سودجویان فراهم می‌کند. مانند داستان گران‌شدن ماکارانی یا برنح که احتکارکنندگان شایعه بالارفتن قیمت را مطرح می‌کنند تا مردم برای خرید هجوم بیاورند و سودشان را ببرند. این وضعیت باید به سرعت پیگیری شود. چه کسی پیگیری کرد که اخبار مربوط به سهمیه‌بندی بنزین از کجا درز کرده است؟ اول به شکل غیررسمی و بعد رسمی اعلام شد که بنزین سهمیه‌بندی می‌شود. خب این مسئله به بی‌اعتباری و بی‌اعتمادی از سوی مردم دامن می‌زند.

رسانه‌هایی که شناسنامه دارند بیشتر حواسشان هست ولی مسئله ما این است که رسانه‌های غیرشناسنامه‌دار یا پیام‌رسان‌هایی که شناسنامه ندارند بسیار فعال‌ترند و همین‌ها هستند که بر موج افکار عمومی کار می‌کنند. 

این مسئله تا چه اندازه با شاخص اعتماد عمومی مردم قابل سنجش است؟

در مطالعات رسمی شاخص اعتماد عمومی مردم به زیر ۲۰ درصد رسیده است. اگر توجه کنید می‌بینید که هنوز صف‌های بنزین هست؛ دلیلش چیست؟ همان بی‌اعتمادی مردم. مردم فکر می‌کنند هر لحظه ممکن است بنزین گران شود و متاسفانه عملکرد بد رسانه‌ها هم در دادن این آگاهی‌ها در اینکه چطور مردم را با شرایط سازگار کنند، ضعیف است. به‌عبارتی دیگر رسانه‌ها خیلی اوقات از مردم عقب می‌مانند.

در فضای مجازی با چه اقداماتی می توان مانع ازجولان فیک نیوز ها شد؟

رسانه‌ها باید در دقت، سرعت و صحت اخباری که منتشر می‌کنند تمرکز کنند؛ یعنی مرتب باید در این فضاها حضور متعدد و متکثر داشت و طوری فعالیت کرد که اخبار صحیح به‌جای اخبار فیک پخش شوند. با این حال متاسفانه ما در تمامی این موارد عقبیم؛‌ از سرعت و دقت گرفته تا صحت اخبار.

کد خبر 1256449
https://www.khabaronline.ir/news/1256449/%D8%A2%D8%BA%D9%88%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%81%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%81%DB%8C%DA%A9-%D9%86%DB%8C%D9%88%D8%B2%D9%87%D8%A7-%D9%85%D9%82%D8%B5%D8%B1-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 440 بار   |   دفعات چاپ: 180 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
اولین سایت مددکاری اجتماعی ایران http://www.socialworkeriran.com
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645