[صفحه اصلی ]    
بخش‌های اصلی
درباره پایگاه::
اخبار و رویدادها::
مقالات::
قوانین::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
آخرین مطالب بخش
:: کاهش عوامل خطر: هیچ وقت خیلی زود نیست، هیچ وقت خیلی دیر نیست
:: افزایش ۲۴ برابری جمعیت سالمندان طی یک قرن
:: مصاحبه دکتر شریفی : سالمندی آخر خط نیست
:: نگرانی‌ها از حذف ردیف بودجه حمایت از معلولان
:: راه‌اندازی باشگاه‌هایی برای سلامت اجتماعی نوجوانان محلات از سال ۱۴۰۲
:: قانون جوانی جمعیت در موضوع مقابله با سقط نیاز به اصلاح دارد
:: از سوی سازمان بازرسی کل کشور صورت گرفت
:: ۱۶ ورزشکار به اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان دعوت شدند توسط · منتشر شده ۵ بهمن ۱۴۰۱ · بروز رسانی شده ۵ بهمن ۱۴۰۱ بانوان بسکتبال با ویل
:: احتمال شناسائی بیماری آلزایمر ده سال پیش از بروز علائم
:: مرکز عملیات هوشمند اورژانس اجتماعی راه‌اندازی می‌شود
:: تجربه لذت بازی با PS۵ برای معلولان
:: نمایشگاه عروسک‌های با نیازهای ویژه و کتاب‌های حسی لمسی برگزار می‌شود
:: ما با هم به رویاهامان می‌رسیم
:: پیام آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت
:: قابلیت جدید گوگل پلی به یافتن سریع اپلیکیشن‌های بهینه‌شده برای افراد کم‌توان کمک می‌کند
:: یادداشت مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق کودکان به بهانه روزجهانی منع کار کودک
:: رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران : این برچسب که عموم کودکان کار در باندها هستند را قبول ندارم/ مشکل، خانواده فقر است
:: اطلاعیه فراخوان مقاله برای کنفرانس منطقه ای آسیا و اقیانوسیه ۲۰۲۱
:: تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و شبکه ملی توانبخشی کشور امضا شد
:: ثبت‌نام دوره‌های آموزش آنلاین رایگان خیریه رعد ویژه افراد دارای معلولیت آغاز شد
مفاد قانون جامع معلولین

ماده1. دولت موظف است زمینه های لازم را برای تأمین حقوق معلولان، فراهم وحمایت های لازم را از آنها به عمل آورد.

 تبصره. معلول در این قانون به افرادی اطلاق میگردد که به تشخیص کمیسیون پزشکی سازمان بهزیستی براثر ضایعه جسمی، ذهنی،روانی یا توأم ، اختلال مستمر در سلامت و کارایی عمومی وی ایجاد گردد. به طوری که موجب کاهش استقلال فرد در زمینه های اجتماعی و اقتصادی شود.

ماده 2. کلیه وزارتخانه ها، سازمانها وموسسات و شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمانها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره مندی از آنها برای معلولان همچون افراد عادی فراهم گردد.

تبصره1. وزارتخانه ها ، سازمانها و موسسات و شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظفند جهت دسترسی و بهره مندی معلولان ، ساختمانها و اماکن عمومی ، ورزشی ، تفریحی ، معابر و وسایل خدماتی موجود را در چهارچوب بودجه های مصوب سالانه خود مناسب سازی نمایند.
تبصره 2. شهرداریها موظفند از صدور پروانه احداث و پایان کار برای آن تعداد از ساختمانها و امکان عمومی و معابری که استانداردهای تخصصی مربوط به معلولان را رعایت نکرده باشند خودداری نمایند.
تبصره 3 . سازمان بهزیستی کشور مجاز است بر امر مناسب سازی ساختمانها و اماکن دولتی و عمومی دستگاه های مذکور در ماده فوق نظارت و گزارشات اقدامات آنها را درخواست نماید.
تبصره 4 . آیین نامه اجرایی ماده فوق ظرف سه ماه مشترکا توسط وزارت مسکن و شهرسازی ، سازمان بهزیستی کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.
ماده 3. سازمان بهزیستی کشور موظف است در چارچوب اعتبارات مصوب در قوانین بودجه سالانه اقدامات ذیل را به عمل آورد:

    الف . تامین خدمات توانبخشی ، حمایتی ، آموزشی و حرفه آموزی موردنیاز معلولان با مشارکت خانواده های معلولان و همکاری بخش غیردولتی (خصوصی ، تعاونی ، خیریه) و پرداخت یارانه (کمک هزینه ) به مراکز غیردولتی و خانواده ها .

  ب. گسترش مراکز خاص نگهداری ، آموزشی و توانبخشی معلولان واجد شرایط (معلولان نیازمند ، معلولان بی سرپرست ، معلولان مجهول الهویه ، معلولان با ناهنجاریهای رفتاری) با همکاری بخش غیر دولتی و پرداخت تسهیلات اعتباری و یارانه (کمک هزینه) به آنها.

  ج. تامین و تحویل وسایل کمک توانبخشی موردنیاز افراد معلول .

  د. گسترش کارگاه های آموزشی ، حمایتی و تولیدی معلولان و ارایه خدمات توانبخشی حرفه ای به معلولان جهت توانمندسازی آنان.

  تبصره . کارگاه های آموزشی ، حمایتی و تولیدی معلولان موضوع ماده فوق از شمول قانون کار مصوب 29/8/1369مستثنی خواهد بود.

ماده 4- معلولان می توانند در استفاده از امکانات ورزشی ، تفریحی ، فرهنگی و وسایل حمل و نقل دولتی (مترو ، هواپیما ، قطار) از تسهیلات نیمه بها بهره مند گردند.

تبصره . وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سازمان تربیت بدنی و شهرداریها موظفتند کتابخانه ، اماکن ورزشی ، پارک و امکان تفریحی خود را به نحوی احداث و تجهیز نمایند که امکان بهره مندی معلولان فراهم گردد.
ماده 5. افراد تحت سرپرستی معلولان با معرفی سازمان بهزیستی کشور تحت پوشش بیمه خدمات درمانی و معلولان تحت پوشش بیمه خدمات درمانی و بیمه مکمل درمانی قرار می گیرند.

ماده 6. یکی از فرزندان اولیایی که خود ناتوان و معلول بوده (هر دو یا یکی از آنها معلول باشد) و یا حداقل دو نفر از فرزندان آنها ناتوان و معلول باشد از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می گردد.

تبصره . همسرانی که زن ناتوان و معلول خود را سرپرستی می نمایند مادامی که سرپرستی همسر ناتوان و معلول را برعهده داشته باشند از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می گردند.

ماده 7. دولت موظف است جهت ایجاد فرصت های شغلی برای افراد معلول تسهیلات ذیل را فراهم نماید:
الف. اختصاص حداقل سه درصد از مجوزهای استخدامی (رسمی ، پیمانی ، کارگری) دستگاه های دولتی و عمومی اعم از وزارتخانه ها ، شرکتها و موسسات ، شرکتها ، نهادهای عمومی و انقلابی و دیگر دستگاه هایی که از بودجه عمومی کشور استفاده می نمایند به افراد معلول واجد شرایط .

  ب. تامین حق بیمه سهم کارفرما توسط سازمان بهزیستی کشور و پرداخت آن به کارفرمایانی که افراد معلول را به کار می گیرند .

  ج. پرداخت تسهیلات اعتباری به واحدهای تولیدی ، خدماتی ، عمرانی و صنفی و کارگاه های تولیدی حمایتی در مقابل اشتغال افراد معلول به میزانی که در قوانین بودجه سالانه مشخص می گردد .
د. پرداخت تسهیلات اعتباری خوداشتغالی (وجوه اداره شده) به افراد معلول به میزانی که در قوانین بودجه سالانه مشخص می گردد.

  ه . پرداخت تسهیلات اعتباری (وجوه اداره شده) جهت احداث واحدهای تولیدی و خدماتی اشتغالزا به شرکتها و موسساتی که بیش از شصت درصد سهام و سرمایه آنها متعلق به افراد معلول است.
و. اختصاص حداقل شصت درصد از پستهای سازمانی تلفنچی (اپراتور تلفن) دستگاه ها ، شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی به افراد نابینا و کم بینا و معلولان جسمی ، حرکتی .

  ز. اختصاص حداقل شصت درصد از پست های سازمانی متصدی دفتری و ماشین نویسی دستگاه ها ، شرکتها و نهادهای عمومی به معلولین جسمی ، حرکتی.

تبصره 1. کلیه وزارتخانه ها ، سازمانها ، موسسات و شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی مجازند تا سقف مجوزهای استخدامی سالانه خود ، افراد نابینا و ناشنوا و معلولین ضایعات نخاعی واجد شرایط را رأسا به صورت موردی و بدون برگزاری آزمون استخدامی به کار گیرند.

  تبصره 2. سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است سه درصد از مجوزهای استخدامی سالانه وزارتخانه ها ، سازمانها ، موسسات دولتی ، شرکتها و نهادهای عمومی و انقلابی را کسر و در اختیار سازمان بهزیستی کشور قرار دهد تا نسبت به برگزاری آزمون استخدامی اختصاصی برای معلولین واجد شرایط با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اقدام و معلولین واجد شرایط پذیرفته شده را حسب مورد به دستگاه مربوطه معرفی نماید.

  تبصره 3. سازمان بهزیستی کشور مجاز است در قالب اعتبارات مصوب خود ، صندوق فرصت های شغلی معلولان و مددجویان بهزیستی را ایجاد و اساسنامه آن را به تصویب هیات وزیران برساند.

  تبصره 4. سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور موظف است آموزش های لازم فنی و حرفه ای را متناسب با بازار کار برای معلولان به صورت رایگان و تلفیقی تامین نماید.

ماده 8. معلولان نیازمند واجد شرایط در سنین مختلف می توانند با معرفی سازمان بهزیستی کشور از آموزش رایگان در واحدهای آموزشی تابعه وزارتخانه های آموزش و پرورش ، علوم ، تحقیقات و فناوری ، بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و دیگر دستگاه های دولتی و نیز دانشگاه آزاد اسلامی ، بهره مند گردند.
تبصره . آیین نامه اجرایی این ماده مشترکاً توسط سازمان بهزیستی کشور و وزارتخانه های مذکور و دانشگاه آزاد اسلامی ظرف مدت دو ماه پس از ابلاغ این قانون تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
ماده 9. وزرات مسکن و شهرسازی ، بانک مسکن و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظفند حداقل ده درصد از واحدهای مسکونی احداثی استیجاری و ارزان قیمت خود را به معلولان نیازمند فاقد مسکن اختصاص داده و با معرفی سازمان بهزیستی کشور در اختیار آنان قرار دهند.

تبصره 1. سیستم بانکی کشور مکلف است ، تسهیلات اعتباری یارانه دار مورد نیاز احداث و خرید مسکن معلولان را تأمین کند و به معلولان یا تعاونی های آنها و یا موسسات خیریه ای که برای معلولان مسکن احداث می نمایند پرداخت کند.

  تبصره 2. سازمان ملی زمین و مسکن موظف است زمین مورد نیاز احداث واحدهای مسکونی افراد معلول فاقد مسکن را به نرخ کارشناسی تهیه و در اختیار افراد مذکور یا تعاونی ها و موسسات خیریه ای که برای آنان مسکن احداث می نمایند قرار دهد.

  تبصره 3. معلولان از پرداخت هزینه های صدور پروانه ساختمانی ، آماده سازی زمین و عوارض نوسازی معاف می گردند.

  تبصره 4. سازمان بهزیستی کشور موظف است در قالب اعتبارات مصوب خود در قوانین بودجه سالانه و کمکهای یارانه ای اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به احداث واحدهای مسکونی برای معلولان و مددجویان اقدام و مالکیت یا بهره برداری آنها را مطابق آیین نامه ای که سازمان بهزیستی کشور با همکاری وزارت مسکن و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد به معلولان و مدد جویان واحد شرایط واگذار نماید.

ماده 10. میزان کمک هزینه (یارانه) پرداختی سازمان بهزیستی کشور به مراکز غیردولتی (روزانه و شبانه روزی) بابت نگهداری ، خدمات توانبخشی و آموزشی و حرفه آموزی معلولان همه ساله با درنظر گرفتن نرخ تمام شده خدمات و تورم سالانه مشترکا توسط سازمان بهزیستی کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور وزارت بازرگانی تهیه و قبل از خرداد ماه هر سال به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
ماده 11. مرکز آمار ایران مکلف است در سرشماری های عمومی جمعیت کشور به نحوی برنامه ریزی نماید که جمعیت افراد معلول به تفکیک نوع معلولیت آنها مشخص گردد.

ماده 12. سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران موظف است حداقل دو ساعت از برنامه های خود را در هر هفته در زمان مناسب به برنامه های سازمان بهزیستی کشور و آشنایی مردم با توانمندیهای معلولین اختصاص دهد.

ماده 13. سازمان بهزیستی کشور موظف است با ایجاد ساز و کار مناسب ، نسبت به قیمومیت افراد معلول اقدام نماید ، دادگاهها موظفند در نصب یا عزل قیم افراد معلول صرفا از طریق سازمان مذکور عمل و مبادرت به صدور حکم نمایند.

تبصره 1. سازمان بهزیستی کشور موظف است جهت دفاع از حقوق افراد معلول ، در محاکم قضایی وکیل تعیین نموده و به دادگاه مربوطه معرفی کند.

  تبصره 2. آیین نامه اجرایی این ماده ظرف مدت سه ماه مشترکا توسط سازمان بهزیستی کشور و وزارت دادگستری تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

ماده 14. مودیان مالیاتی می توانند از طریق سازمان بهزیستی کشور و با نظارت آن جهت احداث مراکز توابخشی ، درمانی و حرفه آموزی و مسکن مورد نیاز افراد معلول اقدام نمایند . گواهی هزینه مودیان مالیاتی در موارد فوق که به تایید سازمان بهزیستی کشور رسیده باشد به عنوان هزینه قابل قبول مالیایت آنان تلقی می گردد.

تبصره . آیین نامه اجرایی این ماده مشترکا توسط سازمان بهزیستی کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ قانونی تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

ماده 15. روسای سازمانهای بهزیستی استانها مجازند در جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان و گروه های کاری آن به عنوان عضو شرکت نمایند.

تبصره . به منظور کمک به اشتغال معلولان و مددجویان رئیس سازمان بهزیستی کشور مجاز است در جلسات شورای عالی اشتغال شرکت نماید.

ماده 16. اعتبار مورد نیاز اجرای این قانون از محل منابع زیر تامین می گردد:

1. محل اعتباراتی که دستگاهها و نهادها حسب وظایف قانونی در قوانین بودجه سالانه منظور می نمایند.
2. از محل اعتبارات هزینه ای و تملک سرمایه ای سازمان بهزیستی کشور که تاکنون از محل اعتبارات مذکور خدمات لازم را به معلولان ارایه می داده است.

  3. از محل وجوه واصله از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها در کشور.

  4. از محل صرفه جویی در هزینه های دستگاه ها و شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی که میزان سالانه آن برای هر یک از دستگاه ها و شرکت ها و نهاد ها را هیأت وزیران مشخص می نماید.

  تبصره 1. آیین نامه اجرایی این ماده توسط سازمان بهزیستی کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

  تبصره 2. آن تعداد یا بخشی از مواد این قانون که نیاز به اعتبار جدیدی داشته باشد مادامی که اعتبار لازم از محل منابع مذکور در این ماده .تامین نگردد ، اجرا نخواهد شد.

:: فرضیات مادرانه سال تحصیلی 87-88دوشنبه، 20 آبانماه 1387 ::

فرضیات مادرانه سال تحصیلی 87-88دوشنبه، 20 آبانماه 1387

فرض کنید فرض کنید فرض کنید ..
فرض کنید فرض کنید فرض کنید .. فرزند نابینایی دارید که اگر او نباشه میخوایید دنیا نباشه که مگر بین دو فرزند بینا و نابینای شما امکان گذاشتن فرق برای دوست داشتن ، هم وجود داره ؟

یک بار دیگه فرضیات مادرانه من را بشنوید و فرض کنید که به جای من یا مادران دیگر این قصه تلخ هستید چه میکنید ؟

فرض کنید فرض کنید فرض کنید .. اول مهر شده و فرزند شما همراه با سه دوست و همکلاس خود با دلی پر از شادی و عشق به مدرسه وارد کلاس چهارمی میشند که چهار ستونش خالی از هر گونه مهر و عاطفه انسانی ست چه میکنید ؟

فرض کنید فرض کنید فرض کنید .. فرزند نابینایی دارید که توانایی هایش را اینقدر قبول داره که برای شما و تمام کسانی که دوستشون داره آرزوی نابینایی میکنه اون وقت معلم بچه ت بیاد و اینقدر از معایب نابینایی و محاسن بینایی صحبت کنه تا بچه باور کنه موجودی بی دست و پا و سرباره ! چه میکنید ؟

فرض کنید فرض کنید فرض کنید .. معلم فرزندتون به دلیل مشکلات سلیقه ایی با همکارانش این مسائل و مشکلات را بدترین شکل به فرزندتون در کلاس منتقل کنه چه با گفتن ناسزا به پدر و مادر طرف ، چه با تحقیرش ، چه با تهمت دزدی زدن به او ، چه با لقب دادن اسم حیوان به او ، چه با ایجاد دشمنی بین رابطه دوستانه اون همکار که از قضا مدیریت سابق مدرسه هم هست با کودکانی که هیچ گونه قدرت تحلیل و انتخابی ندارند ، چه و چه و چه .. شما با چنین معلمی چه میکنید ؟

فرض کنید فرض کنید فرض کنید .. از معلم کلاس اولتون خانم شین خاطرات خوشی به یاد دارید ولی چون معلم فعال و نمونه ایی هست مورد غضب این معلم کلاس چهارم که ممبعد به نام خانم سین میخوانمش قرار گرفته مورد تهاجم انواع تهمت های ناروا قرار گرفته و به خاطر به طور قطع وجود عدم تعادل روحی روانی خانم سین این تهمت ها به بچه های کلاستون هم منتقل بشه و ذهنیت بچه ها از معلم کلاس اولشون بشه کسی که با پول دزدی هر سال به مکه میره و توی جیب هاش و شکمش پر از مال دزدیه !!! ( به ولله که غیر از عشق به کودکان استثنایی و درستکاری و پاکی از خانم شین هیچ کس چیزی ندیده !)

فرض کنید فرض کنید فرض کنید .. به خاطر گم کردن خط بریل موقع خواندن درس ضربه های هر چند نه خیلی سخت خودکار به انگشتان از طرف معلم هدیه بگیرد ! تا به حال وقتی چشمتون بسته بوده ، ناگهان ضربه ایی که انتظارش رو نداشتید رو از پشت دریافت کرده ید ؟ چه حالی شدید ؟ الان چند سالتونه ؟ 10 ساله که نیستید ! نابینا که نیستید ! وقتی ضربه ایی به بدن وارد میشه چون تصور ذهنی از برخورد جسم با بدن در ذهن ایجاد میشه بدن برای پذیرش ضربه آماده میشه ... لازمه توضیح بدم ؟
1 بار ؟ 2 بار ؟ چند بار این تنبیه صورت گرفته !!!

فرض کنید فرض کنید فرض کنید ..فرزندتون انسداد مجاری ادراری داره و مهمتر اینکه فشار چشم بالایی داره و با استفاده از قطره های گرون قیمت 30 هزارتومانی سعی میکنید فشار چشم رو که اگر بالا باشه موجب تخلیه چشم خواهد شد را به زحمت کنترل کنید .. فرض کنید که همین خانم سین هم همین مشکل فشار چشم را خودش هم داره ، به خاطر فراموش کردن انجام تکالیف یا جا گذاشتن آن در منزل بچه تون رو تنبیه کنه که زنگ تفریح در کلاس خالی نگه داره و فشار چشم بالا بره و پزشکش تشخیص بده که در صورت تکرار مجبور به تخلیه خواهند شد .. خوب است چند بار به معلم تذکر بدید که در کودک تون ایجاد ترس نکنه !؟ چه میکنید ؟

فرض کنید فرض کنید فرض کنید .. امتحانات کتبی فرزندانتون به شکل هست ؟ مگر فرزند بینای شما موقع امتحان از روی برگه پرینت یا فتو شده معلم با داشتن وقت مناسب مشغول جواب دهی نمیشه ؟ اگر فضای کلاس بر اثر تلقینات معلم و تاکیدش بر سخت بودن امتحان پر از اضطراب و ترس باشه فکر میکنید کم شدن نمره از قصورات بچه ست یا ناآگاهی معلمش ؟ فرزند نابینای من این گونه امتحان میدهد : معلم از روی برگه بینایی سئوال میخواند و با حداقل زمان انتظار نوشتن از بچه ایی دارد که از اضطراب دستانش عرق سرد کرده .. شما چه میکنید ؟

فرض کنید فرض کنید فرض کنید .. خانم سین با مسئول آموزش مدرسه خانم کاف مشکلات غیر منطقی دیگری دارد ، نه از ایشان برنامه درسی هفتگی دریافت میکند ونه امتحانات و سئوالات متن درسی را که برگردان آن به بریل از وظایف مسئول آموزش هست را به بچه ها نمیدهد و با دادن برگه های سئوال و جواب آماده به خط بینایی از اولیا میخواهد که آنرا بخوانند تا بچه به قول خود خانم سین مثل میرزا بنویس بنویسد و مثل طوطی حفظ کند بدون اینکه بداند آیا این ریشه کتاب علوم در ته گیاه هست یا سر آن و یا اصلا معنی پلان که جدید ترین لغت شنیده شده در دایره لغات ذهنش هست را آیا میخورند یا میپوشند یا نه اصلا چیز دیگریست ؟

فرض کنید که باز هم نیتونید به خاطر ملاحظاتی بسیاری از مسائل ایجاد شده از طرف این خانم سین و دار و دسته مافیا مانندش را فعلا بنویسید .. غیر از صبر و انتظار و پیگیری شکایاتتون به مقامات بالاتر چه میتونید بکنید ؟

فرض کنید فرض کنید فرض کنید ..... نه اصلا نمیتونید یک لحظه هم خودتون رو به جای ما فرض کنید ! مگر مادر یک استثنایی بودن هم به این راحتی هاست که فکر میکنید ؟ وقتی مادر یک استثنایی میشوید آیا میتوانید مادری استثنایی هم باشید ! هضم این فرضیات برای مادران غیر استثنایی سخت و ناممکن هست ! خدا وکیلی چند بار گفتید که : مگه میشه ؟

شرمنده ام خانم سین که نمیتونم مادر یک استثنایی معمولی برات باشم واسه هر چیزی که میگی برات کف بزنم و تاییدت کنم اگر تو سر بچه یا خودم زدی بع بع کنم ! برات متاسفم که گرفتار مادر یک استثنایی شدی که توانایی های استثنایی در حل مسائلش داره ! وقتی خط و نشون کشیدی و گفتی خانم فلانی تو نمیتونی هیچ کاری بکنی بهت گفتم : تو این دنیای بزرگ فقط یک مادر حسن وجود داره و اون هم منم !!! متاسفم برات که داری با ناشیگری تمام به من سیلی میزنی غافل از اینکه اگر به من یک سیلی بزنی بهت دو تا سیلی میزنم و اگر به بچه من به ناحق یک سیلی بزنی با کمک خدادر احقاق حق 10 سیلی به تو میزنم !

وبلاگ مادرسپید

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 5279 بار   |   دفعات چاپ: 1129 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 170 بار   |   0 نظر
اولین سایت مددکاری اجتماعی ایران http://www.socialworkeriran.com
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645